Języki i filologie obceMedycyna i zdrowiePrawo jazdyKosmetyka i urodaKomputery i InternetTurystyka, hotelarstwo i gastronomiaKsięgowość, kadry i finanse
Tematyka: | Prawo i nauki społeczne » Prawo i administracja |
---|
Program
Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
Formy wsparcia Zamawiającego na etapie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
powierzenie przygotowania lub przeprowadzenia postępowania osobie trzeciej,
biegły w zamówieniach publicznych,
doradztwo w drodze dialogu technicznego:
Wszczęcie dialogu technicznego,
Zasady prowadzenia dialogu technicznego,
Obowiązki zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, które zostało poprzedzone dialogiem technicznym.
Opis przedmiotu zamówienia
Ustalanie punktu równowagi pomiędzy oczekiwaniami zamawiającego, a zapewnieniem uczciwej konkurencji;
Znak towarowy, patent lub pochodzenie w opisie przedmiotu zamówienia – ustawowe przesłanki stosowania; obowiązki Wykonawcy, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego;
Opis przedmiotu zamówienia w przypadku dopuszczenia składania ofert częściowych;
Opis przedmiotu zamówienia w przypadku dopuszczenia składania ofert wariantowych;
Opis przedmiotu zamówienia w przypadku przewidywania możliwości udzielania zamówień uzupełniających;
Techniczne systemy odniesienia oraz kolejność ich stosowania przy opisie przedmiotu zamówienia;
Wspólny Słownik Zamówień (CPV) – pojęcie; struktura klasyfikacyjna; rola CPV przy opisie przedmiotu zamówienia;
Pojęcie dostaw i usług powtarzających się okresowo;
Prawo opcji w postępowaniach na dostawy i usługi;
Dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR) – wymagania dotyczące formy i zakresu dokumentacji projektowej oraz STWiOR; zakres dokumentacji projektowej w zależności od formy ustalonego wynagrodzenia;
Wymagania związane z realizacją zamówienia oparte na kryteriach społecznych:
Wymóg zatrudnienia osób bezrobotnych, młodocianych, niepełnosprawnych lub innych, o których mowa w przepisach o zatrudnieniu socjalnym lub we właściwych przepisach państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
Wymagania związane z funduszem szkoleniowym.
Ustalenie wartości zamówienia
Podstawy ustalenia wartości zamówienia w zależności od przedmiotu zamówienia:
Ustalenie wartości zamówienia na dostawy i usługi jednorazowe;
Ustalenie wartości zamówienia na dostawy i usługi powtarzające się okresowo;
Ustalenie wartości zamówienia na dostawy i usługi finansowe;
Ustalenie wartości zamówienia na roboty budowlane.
Zasady szacowania wartości zamówienia przy umowach ramowych i tworzeniu systemu zamówień dynamicznych;
Zasady szacowania wartości zamówień udzielanych w częściach.
Udzielanie zamówień na częściach
Identyfikacja zamówienia – zasady agregacji zamówień; planowanie zamówień;
Różnica pomiędzy dopuszczalnym a niedopuszczalnym podziałem zamówienia na części;
Zasady postępowania przy udzielaniu zamówień nieplanowanych;
Zasady szacowania zamówienia w
Tworzenie specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków. Zastanawiamy się nad aspektem określenia swoich oczekiwań dotyczących wiarygodności Wykonawców:
Warunki określane przez przepisy prawa:
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności;
Przesłanki wykluczenia wykonawcy z postępowania wynikające z art. 24 ustawy Pzp.
Warunki podmiotowe określane przez zamawiającego w odniesieniu do:
Rzetelności,
Kwalifikacji,
Efektywności,
Doświadczenia;
Spełnianie warunków udziału w postępowaniu na przykładzie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjów);
Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Poleganie na zasobach podmiotów trzecich w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
Dokumentowanie udostępniania zasobów przez podmiot trzeci.
Odpowiedzialność podmiotu udostępniającego zasoby,
Zatrudnianie podwykonawców przy realizacji zamówienia,
Zmiana podwykonawcy lub podmiotu udostępniającego swoje zasoby w trakcie wykonywania zamówienia.
Opis sposobu przygotowywania ofert – znamy już swoje oczekiwania dotyczące przedmiotu zamówienia, zastanawiamy się teraz w jaki sposób uzyskać potwierdzenie zrozumienia tych oczekiwań od Wykonawców:
Oczekiwania Zamawiającego dotyczące treści oferty;
Oczekiwania Zamawiającego dotyczące formy oferty;
Dokumenty i oświadczenia, jakich zamawiający może żądać od Wykonawcy w celu potwierdzenia, iż oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego.
Opis kryteriów oceny ofert, ustalanie ich znaczenia oraz sposób oceny ofert – ustalamy swoje oczekiwania co do elementów oferty podlegających ocenie:
Podstawowe ustalenie: wybrać ofertę najtańszą, czy najkorzystniejszą ekonomicznie;
Poprawny dobór kryteriów oceny ofert;
Opis sposobu oceny ofert w przypadku kryteriów wymiernych i niewymiernych;
Skutki finansowe błędnego określania znaczenia kryteriów.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz badanie i ocena ofert
Ustalanie zaistnienia przesłanek wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
Wykluczenie wykonawców przygotowujących postępowanie o udzielenie zamówienia
Wykluczenie wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej:
Pojęcie tej samej grupy kapitałowej,
Procedura wyjaśniająca istniejące powiązania pomiędzy wykonawcami,
Uzyskiwanie informacji na temat grupy kapitałowej;
Zasady wezwania do ponownego złożenia oświadczeń, dokumentów i pełnomocnictw;
Błędy polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, których korekta nie powoduje istotnych zmian w treści oferty;
Błędy w obliczeniu ceny i oczywiste omyłki rachunkowe – różnica, zakres możliwych korekt;
Oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe;
Co to znaczy „treść oferty nie odpowiada treści SIWZ”?;
Rażąco niska cena w stosunku do przedmiotu zamówienia – zasady ustalania;
Złożenie oferty czynem nieuczciwej konkurencji.
Formy wsparcia Zamawiającego na etapie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
powierzenie przygotowania lub przeprowadzenia postępowania osobie trzeciej,
biegły w zamówieniach publicznych,
doradztwo w drodze dialogu technicznego:
Wszczęcie dialogu technicznego,
Zasady prowadzenia dialogu technicznego,
Obowiązki zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, które zostało poprzedzone dialogiem technicznym.
Opis przedmiotu zamówienia
Ustalanie punktu równowagi pomiędzy oczekiwaniami zamawiającego, a zapewnieniem uczciwej konkurencji;
Znak towarowy, patent lub pochodzenie w opisie przedmiotu zamówienia – ustawowe przesłanki stosowania; obowiązki Wykonawcy, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego;
Opis przedmiotu zamówienia w przypadku dopuszczenia składania ofert częściowych;
Opis przedmiotu zamówienia w przypadku dopuszczenia składania ofert wariantowych;
Opis przedmiotu zamówienia w przypadku przewidywania możliwości udzielania zamówień uzupełniających;
Techniczne systemy odniesienia oraz kolejność ich stosowania przy opisie przedmiotu zamówienia;
Wspólny Słownik Zamówień (CPV) – pojęcie; struktura klasyfikacyjna; rola CPV przy opisie przedmiotu zamówienia;
Pojęcie dostaw i usług powtarzających się okresowo;
Prawo opcji w postępowaniach na dostawy i usługi;
Dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR) – wymagania dotyczące formy i zakresu dokumentacji projektowej oraz STWiOR; zakres dokumentacji projektowej w zależności od formy ustalonego wynagrodzenia;
Wymagania związane z realizacją zamówienia oparte na kryteriach społecznych:
Wymóg zatrudnienia osób bezrobotnych, młodocianych, niepełnosprawnych lub innych, o których mowa w przepisach o zatrudnieniu socjalnym lub we właściwych przepisach państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
Wymagania związane z funduszem szkoleniowym.
Ustalenie wartości zamówienia
Podstawy ustalenia wartości zamówienia w zależności od przedmiotu zamówienia:
Ustalenie wartości zamówienia na dostawy i usługi jednorazowe;
Ustalenie wartości zamówienia na dostawy i usługi powtarzające się okresowo;
Ustalenie wartości zamówienia na dostawy i usługi finansowe;
Ustalenie wartości zamówienia na roboty budowlane.
Zasady szacowania wartości zamówienia przy umowach ramowych i tworzeniu systemu zamówień dynamicznych;
Zasady szacowania wartości zamówień udzielanych w częściach.
Udzielanie zamówień na częściach
Identyfikacja zamówienia – zasady agregacji zamówień; planowanie zamówień;
Różnica pomiędzy dopuszczalnym a niedopuszczalnym podziałem zamówienia na części;
Zasady postępowania przy udzielaniu zamówień nieplanowanych;
Zasady szacowania zamówienia w
Tworzenie specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków. Zastanawiamy się nad aspektem określenia swoich oczekiwań dotyczących wiarygodności Wykonawców:
Warunki określane przez przepisy prawa:
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności;
Przesłanki wykluczenia wykonawcy z postępowania wynikające z art. 24 ustawy Pzp.
Warunki podmiotowe określane przez zamawiającego w odniesieniu do:
Rzetelności,
Kwalifikacji,
Efektywności,
Doświadczenia;
Spełnianie warunków udziału w postępowaniu na przykładzie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjów);
Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Poleganie na zasobach podmiotów trzecich w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
Dokumentowanie udostępniania zasobów przez podmiot trzeci.
Odpowiedzialność podmiotu udostępniającego zasoby,
Zatrudnianie podwykonawców przy realizacji zamówienia,
Zmiana podwykonawcy lub podmiotu udostępniającego swoje zasoby w trakcie wykonywania zamówienia.
Opis sposobu przygotowywania ofert – znamy już swoje oczekiwania dotyczące przedmiotu zamówienia, zastanawiamy się teraz w jaki sposób uzyskać potwierdzenie zrozumienia tych oczekiwań od Wykonawców:
Oczekiwania Zamawiającego dotyczące treści oferty;
Oczekiwania Zamawiającego dotyczące formy oferty;
Dokumenty i oświadczenia, jakich zamawiający może żądać od Wykonawcy w celu potwierdzenia, iż oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego.
Opis kryteriów oceny ofert, ustalanie ich znaczenia oraz sposób oceny ofert – ustalamy swoje oczekiwania co do elementów oferty podlegających ocenie:
Podstawowe ustalenie: wybrać ofertę najtańszą, czy najkorzystniejszą ekonomicznie;
Poprawny dobór kryteriów oceny ofert;
Opis sposobu oceny ofert w przypadku kryteriów wymiernych i niewymiernych;
Skutki finansowe błędnego określania znaczenia kryteriów.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz badanie i ocena ofert
Ustalanie zaistnienia przesłanek wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
Wykluczenie wykonawców przygotowujących postępowanie o udzielenie zamówienia
Wykluczenie wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej:
Pojęcie tej samej grupy kapitałowej,
Procedura wyjaśniająca istniejące powiązania pomiędzy wykonawcami,
Uzyskiwanie informacji na temat grupy kapitałowej;
Zasady wezwania do ponownego złożenia oświadczeń, dokumentów i pełnomocnictw;
Błędy polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, których korekta nie powoduje istotnych zmian w treści oferty;
Błędy w obliczeniu ceny i oczywiste omyłki rachunkowe – różnica, zakres możliwych korekt;
Oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe;
Co to znaczy „treść oferty nie odpowiada treści SIWZ”?;
Rażąco niska cena w stosunku do przedmiotu zamówienia – zasady ustalania;
Złożenie oferty czynem nieuczciwej konkurencji.
Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
Formy wsparcia Zamawiającego na etapie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
powierzenie przygotowania lub przeprowadzenia postępowania osobie trzeciej,
biegły w zamówieniach publicznych,
doradztwo w drodze dialogu technicznego:
Wszczęcie dialogu technicznego,
Zasady prowadzenia dialogu technicznego,
Obowiązki zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, które zostało poprzedzone dialogiem technicznym.
Opis przedmiot...
Formy wsparcia Zamawiającego na etapie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
powierzenie przygotowania lub przeprowadzenia postępowania osobie trzeciej,
biegły w zamówieniach publicznych,
doradztwo w drodze dialogu technicznego:
Wszczęcie dialogu technicznego,
Zasady prowadzenia dialogu technicznego,
Obowiązki zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, które zostało poprzedzone dialogiem technicznym.
Opis przedmiot...