Program
Uczestnicy biorą udział w dwóch szkoleniach, otrzymują dwa certyfikaty.
Grupa liczy od 1 do 5 osób. Praca w tak małej grupie daje możliwość realizacji obu programów szkoleniowych w ciągu jednego dnia oraz indywidualne / superwizyjne podejście do każdego Uczestnika.
DZIECKO SZCZEGÓLNIE UZDOLNIONE – diagnoza i wsparcie w świetle nowego rozporządzenia MEN
Program szkolenia:
Diagnoza dziecka zdolnego (obserwacja, arkusze testowe)
Tworzenie programów rozwojowych dla dziecka zdolnego
Dziecko szczególnie zdolne a jego problemy emocjonalne
Współpraca z rodzicem dziecka zdolnego
Efekt prokrastynacji u dzieci z wysokim potencjałem
Wsparcie nauczyciela dziecku zdolnemu i pomoc psychologiczno-pedagogiczna zgodnie z prawem oświatowym
Elementy psychologii twórczości
POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA I DIAGNOZA DZIECKA ZDOLNEGO. Procedury, diagnoza i wspomaganie ucznia w świetle nowej ustawy
Program szkolenia:
Podstawowe określenia i funkcje diagnozy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zasady organizacji procesu diagnostycznego
Definicje, cele i zadania terapii pedagogicznej i zasady jej organizowania
Cele realizowane podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Zadania terapeutyczne w sferze słuchowo-językowej, w sferze wzrokowej, w sferze ruchowej dziecka
Zadania terapeutyczne w modyfikacji dysfunkcji w sferze emocjonalno-poznawczej
Podstawa prawna regulująca pomoc psychologiczno–pedagogiczną. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Diagnoza i terapia w zakresie specyficznych trudności szkolnych. Teorie dotyczące przyczyny i powstawania zaburzeń związanych z dysleksją rozwojową. Zasady diagnozy dzieci z trudnościami w uczeniu. Dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia- diagnoza i metody wspierania dziecka i rodziny.Diagnoza dzieci szczególnie uzdolnionych, metody wspierania dziecka
Metody pracy z dzieckiem doświadczającym trudności w nauce
Opinie psychologiczno-pedagogiczne jako podstawa planowania pracy terapeutycznej
Dokumentacja w pomocy psychologiczno-pedagogicznej: KIPU Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia, PDW (Plan Działań Wspierających), IPET (Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny), WOPFU (Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia)
Diagnoza i oddziaływania terapeutyczne wobec ucznia przejawiającego trudności w zachowaniu
Zaburzenia rozwoju sfery emocjonalno-uczuciowej
Nadpobudliwość psychoruchowa, zahamowanie, agresja
Diagnoza środowiska rodzinnego. Uwarunkowania procesu diagnostycznego rodziny.
Diagnoza specyficznych problemów w funkcjonowaniu systemu rodzinnego. Dysfunkcje w rodzinie jako predykator trudności emocjonalnych i behawioralnych dziecka. Wywiad, obserwacja, techniki diagnostyczne (ankiety, testy, projekcja)
Praca systemowa, terapeutyczna z rodziną. Metody terapii rodzinnej. Terapia specyficznych problemów występujących w rodzinie. Interwencja kryzysowa w poszczególnych problemach: przemoc i agresja w rodzinie, zaniedbywanie dziecka, uzależnienie w rodzinie
Metody wspomagania i terapii psychopedagogicznej dziecka poprzez oddziaływania artystyczne
Założenia, cele i metody arteterapii: arteterapia, muzykoterapia, bliblioterapia, bajkoterapia, drama i psychodrama
Etyka pedagoga w oddziaływaniach diagnostyczno-terapeutycznych
CZAS TRWANIA: Szkolenie trwa ok. 12 godzin dydaktycznych. Realizowane jest w godzinach: 10:30 – 19:30
MIEJSCE SZKOLENIA: Szkolenie realizowane jest w Warszawie, w siedzibie naszej poradni przy ul. Modlińskiej 199a.
INWESTYCJA: 750 zł
Uczestnicy biorą udział w dwóch szkoleniach, otrzymują dwa certyfikaty.
Grupa liczy od 1 do 5 osób. Praca w tak małej grupie daje możliwość realizacji obu programów szkoleniowych w ciągu jednego dnia oraz indywidualne / superwizyjne podejście do każdego Uczestnika.
DZIECKO SZCZEGÓLNIE UZDOLNIONE – diagnoza i wsparcie w świetle nowego rozporządzenia MEN
Program szkolenia:
Diagnoza dziecka zdolnego (obserwacja, arkusze testowe)
Tworzenie programów rozwojowych dla dziecka zdolnego
Dziecko szczególnie zdolne a jego problemy emocjonalne
Współpraca z...
Rozwiń program