Program
Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu nowoczesnych sposobów komunikacji w biznesie, których opanowanie i stosowanie pomogą szybciej i skuteczniej osiągać cele w procesie komunikacji z innymi osobami.
1. Proces komunikacji
Kluczowe aspekty efektywności
Kanały przekazu
2. Komunikacja niewerbalna
Wykorzystanie mowy ciała
Odczytywanie zachowań rozmówcy
Spójność komunikacji
3. Komunikacja werbalna
Wykorzystanie pytań
Aktywne słuchanie
Parafraza
Udzielanie informacji zwrotnej
4. Bariery i zniekształcenia w komunikacji
Ograniczenia komunikacyjne
Sposoby przeciwdziałania barierom
Reakcje na zniekształcenia komunikacyjne rozmówcy
5. Komunikacja jedno– i dwukierunkowa
Obszary zastosowań
Kryteria skuteczności
6. Nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktu z rozmówcą
Tworzenie pierwszego wrażenia
Elementy ułatwiające budowanie porozumienia
Identyfikacja potrzeb rozmówcy
Otwartość w komunikacji
Sztuka perswazji
7. Inteligencja emocjonalna
Elementy inteligencji emocjonalnej
Wpływ inteligencji emocjonalnej na działanie
Rozwijanie inteligencji emocjonalnej
8. Asertywność
Typy zachowań
Wpływ poszczególnych zachowań na efektywność komunikacji
Zasady i techniki asertywności
9. Rozwiązywanie problemów
Podejście do rozwiązywania problemów
Model rozwiązywania problemów
Negocjowanie rozwiązań
Kontakt z „trudnym” rozmówcą
Postępowanie w sytuacjach trudnych
10. Podsumowanie i wnioski
Szkolenie obejmuje szeroki zakres zaawansowanych technik komunikacji. Odkrywa przed uczestnikami obszary, na które na co dzień często nie zwracamy uwagi, a których rozumienie i świadome wykorzystywanie znacząco poprawia nasze funkcjonowanie w relacjach interpersonalnych.
Korzyści dla uczestników:
Po szkoleniu uczestnicy będą skuteczniej komunikować się wykorzystując różnorodne techniki oraz dostosowywać sposób komunikacji do sytuacji i rozmówcy. Począwszy od umiejętności kształtowania własnej komunikacji i lepszego rozumienia innych po umiejętności przekonywania do swoich racji oraz komunikacji z „trudnym” rozmówcą.
Szkolenia polecamy dla
Szkolenie skierowane jest do osób, których skuteczność działania w dużej mierze zależy od umiejętności efektywnej komunikacji. Zapraszamy managerów, liderów i członków zespołów, handlowców, członków zespołów projektowych oraz wszystkich, którzy chcieliby usprawnić swoje zdolności komunikacyjne i interpersonalne.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
- ćwiczenia indywidualne i zespołowe
- dyskusja
- prezentacja
- studium przypadku
- testy
- autoanaliza
- role play
Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu nowoczesnych sposobów komunikacji w biznesie, których opanowanie i stosowanie pomogą szybciej i skuteczniej osiągać cele w procesie komunikacji z innymi osobami.
1. Proces komunikacji
Kluczowe aspekty efektywności
Kanały przekazu
2. Komunikacja niewerbalna
Wykorzystanie mowy ciała
Odczytywanie zachowań rozmówcy
Spójność komunikacji
3. Komunikacja werbalna
Wykorzystanie pytań
Aktywne słuchanie
Parafraza
Udzielanie informacji zwrotnej
4. Bari...
Rozwiń program