Program
Seminarium Infografika skuteczne metody przekazu składać się będzie z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna przygotuje słuchaczy do samodzielnego analizowania danych, ich kompletowania, selekcji, przygotowania szkicu i realizacji infografiki z użyciem prawidłowego kodowania danych. Część praktyczna to przygotowanie i tworzenie przez uczestników 1-2 szkiców infografik w oparciu o zdobytą wiedzę. Technika dowolna. Po wykonaniu szkiców nastąpi ich krytyczne omówienie.
Seminarium Skuteczne metody przekazu – infografika jest przeznaczone dla:
Dziennikarzy, którzy chcą poznać wydajniejsze od tekstu pisanego i mówionego formy komunikowania się
Grafików chcących wykorzystać swój talent w sztuce tworzenia informacji
Pracowników działów reklamy i marketingu, którzy chcą wykorzystać grafikę informacyjną jako element swojej strategii
Menedżerów, którym podlega dział infografiki i chcieliby poprawić wyniki zespołu, bądź chcieliby taki dział stworzyć
Od uczestników oczekujemy umiejętności analitycznego i logicznego myślenia, mile widziane doświadczenie w przygotowaniu informacji i zmysł plastyczny. Mile widziana, choć niekonieczna, umiejętność posługiwania się programami graficznymi.
Szkolenie umożliwia opanowanie prawidłowego tworzenia skutecznych, spójnych i komunikatywnych infografik na wszystkich etapach ich powstawania.
Najbliższe zajęcia będą realizowane w terminie 8 czerwca 2015.
Program:
Czym jest infografika? Co wyróżnia infografikę z gamy rodzajów komunikacji wizualnej? Jakie są te rodzaje?
Historia infografiki w kulturze, religii i mediach.
Obrazowanie danych, opowiadanie obrazem, czy infodesign? Omówienie głównych trendów w światowej infografice
Rodzaje infografik. Typologia w skrócie. Jak uniknąć błędów stosując określony typ infografiki?
Etapy tworzenia infografiki. Rola zespołu w tym procesie. Organizacja pracy.
Język infografiki. Gramatyka i styl. Interakcja między jej elementami. Łączenie elementów w zdania równorzędne i zależne.
Kodowanie informacji do rozmiaru i koloru.
Funkcje koloru
Poprawna nawigacja. Następstwo czasu w infografice. Wpływ tych elementów na kształt i układ informacji.
Prawidłowa konstrukcja komunikatu wizualnego. Selekcja i redukcja jako zasada kreacji.
Percepcja infografiki. Jak kontekst kulturowy, doświadczenie, stereotypy może zniekształcić przekaz? I jak tego uniknąć?
Wpływ rozwoju mediów elektronicznych na ewolucję gatunku. Rola wielkości i rozdzielczości medium. Czym zastąpić brakujące miejsce?
Zmiany jakie niesie ze sobą wprowadzenie dotyku do obsługi interface’u użytkownika.
Kiedy należy unikać interakcji i dlaczego tak często?
Kryteria skuteczności infografiki.
Elementy komunikatu wizualnego.
Etyka w pracy infografika
Czy infografika może być elementem skutecznego komunikatu perswazyjnego?
Jak tworzy się infografikę dla Dużego Klienta Korporacyjnego krok po kroku? I dlaczego wprowadzanie zmian może być skutecznym narzędziem pracy?
Niemedialne zastosowanie infografiki. Przykłady.
Zajęcia praktyczne:
Przedstawienie tematu.
Podział słuchaczy na 2-4 osobowe grupy.
Praca w grupach pod okiem trenera.
Prezentacje gotowych szkiców.
Omówienie ewentualnych błędów i próba odnalezienia alternatywnych sposobów pokazania zagadnienia.
Organizator seminarium udostępnieni salę multimedialną, arkusze papieru, nożyczki, korektor, taśmę klejącą, kilka zestawów markerów w 4 kolorach.
Seminarium Infografika skuteczne metody przekazu składać się będzie z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna przygotuje słuchaczy do samodzielnego analizowania danych, ich kompletowania, selekcji, przygotowania szkicu i realizacji infografiki z użyciem prawidłowego kodowania danych. Część praktyczna to przygotowanie i tworzenie przez uczestników 1-2 szkiców infografik w oparciu o zdobytą wiedzę. Technika dowolna. Po wykonaniu szkiców nastąpi ich krytyczne omówienie.
Seminarium Skuteczne metody przekazu – infografika jest przeznaczone dla:
Dziennik...
Rozwiń program
Dyplom: | zaświadczenie o uczestnictwie Akademii IT Media |
---|
Terminy
Cena
553 zł brutto/ całość (450 zł netto)
W cenę wliczony jest obiad podawany w czasie przerwy, serwis kawowy, materiały szkolenie, imienny certyfikat udziału.
Miejsce szkolenia
Jagiellońska 88
03-215 Warszawa
Polska
Tagi: infografika, metody przekazu, grafika, projektowanie
Ostatnia aktualizacja: 1 lipiec 2015