Program
Szkolenie inteligencja emocjonalna jest oparte na autodiagnozie własnego sposobu zachowania i odczuwania w kontaktach z ludźmi. Celem jest to, by każdy biorący w szkoleniu udział przyjrzał się swoim mocnym stronom i świadomie z nich korzystał podczas kontaktów biznesowych (i nie tylko), by dostrzegł swoje słabe punkty i na tej podstawie stworzył indywidualny plan rozwoju. Podczas szkolenia poruszane będą zagadnienia związane z komunikacją, udzielaniem informacji zwrotnej, pracą w zespole, asertywnością, sztuką argumentowana, słuchania, a także pracą nad własnym samorozwojem. Elementy te uzupełnione zostaną pogłębianiem wiedzy dotyczącej samoświadomości związanej z własnymi mocnymi i słabymi stronami, a także wiedzy o możliwościach zespołów, którymi zarządzamy i w których pracujemy.
1. Emocje
o Co to jest inteligencja emocjonalna i dlaczego jest potrzebna na stanowisku menedżera?
o Jak budować satysfakcjonujące relacje z klientem, podwładnymi, współpracownikami i przełożonymi?
o Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy.
o Budowanie samoświadomości zarządzania emocjami.
o Współpraca czy rywalizacja? – czyli w jaki sposób budować relacje.
o Autodiagnoza własnego poziomu inteligencji emocjonalnej.
2. Komunikacja werbalna i niewerbalna w pracy menedżera
o Słuchanie – jeden z najważniejszych elementów komunikacji.
o Mowa ciała – niewerbalny przekaz informacji.
o Parafraza – sztuka powtórzeń i hamowania emocji.
3. Jak wykorzystać uczucia i emocje?
o Pozytywne i negatywne emocje.
o Informacja zwrotna – jak ją przekazywać i odbierać?
o Emocje w grupie.
o Elementy asertywności – krytyka, obrona, odmowa.
4. Inteligencja emocjonalna w praktyce
o Kompetencje psychologiczne:
Samoświadomość
Samoocena
Samokontrola
o Kompetencje społeczne:
Empatia
Asertywność
Perswazja
Przywództwo
Współpraca
o Kompetencje prakseologiczne (działania):
Motywacja
Adaptacja
Sumienność
Szkolenie inteligencja emocjonalna jest oparte na autodiagnozie własnego sposobu zachowania i odczuwania w kontaktach z ludźmi. Celem jest to, by każdy biorący w szkoleniu udział przyjrzał się swoim mocnym stronom i świadomie z nich korzystał podczas kontaktów biznesowych (i nie tylko), by dostrzegł swoje słabe punkty i na tej podstawie stworzył indywidualny plan rozwoju. Podczas szkolenia poruszane będą zagadnienia związane z komunikacją, udzielaniem informacji zwrotnej, pracą w zespole, asertywnością, sztuką argumentowana, słuchania, a także pracą nad własnym samorozw...
Rozwiń program