Program
Głównym celem szkolenia jest przekazanie i przećwiczenie usystematyzowanej wiedzy z zakresu wspierania pracowników w doskonaleniu kompetencji zawodowych i osobistych. Poprzez Coaching jako główną metodę wyzwalającą ludzki potencjał, który maksymalizuje jego aktywność. Poprzez skuteczne delegowanie zadań jako odkrywanie i wykorzystanie indywidualnych strategii pracowników w realizacji zadań i misji firmy. Rozwijaniu kompetencji wspierających u osób zarządzających procesem delegowania, motywowania, rozliczania z zadań pracowników.
1. Coaching jako metoda rozwijania i wzmacniania kompetencji:
o Czym jest coaching?
o Różne typy coachingu.
o Coaching, a mentoring, trening, nauczanie, konsulting.
o W jakich sytuacjach wprowadzać coaching?
o Do kogo kierowany jest coaching?
o Korzyści wynikające z coachingu.
2. Profesjonalny coach:
o Rola i zadania coacha.
o Etyka i standardy w pracy coacha.
o Kompetencje coacha:
Wiedza i umiejętności coacha.
Budowanie relacji – podstawowe wartości i techniki.
Słuchanie.
Zadawanie pytań – kluczowa umiejętność coacha.
Fedback – informacja zwrotna jako wgląd klienta.
Opracowanie działań i zadań – wzmocnienie sesji coachingowej.
o Zarządzanie samym sobą przez coacha – obiektywizm i wrażliwość na niewerbalne sygnały klienta.
o Postawa „otwarta” – podstawą w otwarciu się klienta.
o Prawidłowa komunikacja interpersonalna kluczem do efektywnego coachingu – język w coachingu.
3. Pierwsza sesja coachingowa – dwanaście ważnych kroków, które należy wykonać by prawidłowo zbudować kontakt.
4. Coaching jako proces:
o Cel na proces, a cele na sesje.
o Definiowanie celów.
o Standardy w wyznaczaniu celów.
o Od celów długoterminowych do zadań.
5. Narzędzia w coachingu:
o Wartości jako „siła napędowa” w realizacji celów.
o Obawy w realizacji zadań.
o Praca z przekonaniami jako wzmocnienie w rozwijaniu kompetencji.
o Rodzaje i metody w budowaniu pytań.
o Sposoby przeprowadzania klienta przez zmiany.
o Metody zwiększania zainteresowania i tempa podczas sesji.
6. Coaching metodą wyznaczenia obszarów rozwoju dla poszczególnych pracowników.
7. Delegowanie zadań sposobnością do coachingu:
o Czym jest delegowanie zadań.
o Dopasowanie zadań do poszczególnych pracowników.
o Sytuacje, w których deleguje się zadania.
o Powody dla których deleguje się zadania.
o Sposoby delegowania zadań.
o Korzyści z delegowania zadań.
o Wpływ komunikacji interpersonalnej na prawidłowość procesu delegowania zadań.
8. Skuteczny proces delegowania zadań:
o Obszary motywujące pracowników i sposoby ich wykorzystania w zarządzaniu – wyznaczanie celów.
o Schemat rozmowy delegującej.
o Kluczowe reguły dopinające prawidłowe delegowanie zadań.
o Tworzenie systemu kontroli i oceny.
o Monitorowanie działań.
o Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.
9. Bariery w delegowaniu:
o Bariery związane z kierownikiem.
o Bariery związane z pracownikiem.
o Błędy w delegowaniu i sposoby ich przezwyciężania.
10. Kontrolowane delegowanie kompetencji
Głównym celem szkolenia jest przekazanie i przećwiczenie usystematyzowanej wiedzy z zakresu wspierania pracowników w doskonaleniu kompetencji zawodowych i osobistych. Poprzez Coaching jako główną metodę wyzwalającą ludzki potencjał, który maksymalizuje jego aktywność. Poprzez skuteczne delegowanie zadań jako odkrywanie i wykorzystanie indywidualnych strategii pracowników w realizacji zadań i misji firmy. Rozwijaniu kompetencji wspierających u osób zarządzających procesem delegowania, motywowania, rozliczania z zadań pracowników.
1. Coaching jako metoda rozwijania i wzm...
Rozwiń program