Program
1. Wstęp
• Dlaczego PR to nie tylko pisanie notek do prasy?
• Jak robić szum? I czy to konieczne?
• Czym się różni PR od marketingu?
• PR zewnętrzny i wewnętrzny – dlaczego niezbędna jest spójność?
2. Nawyki dobrego PR-owca
• W kontaktach z dziennikarzami potrzebna jest wytrwałość
• Obserwuj nowe nurty - o ile możesz, 24 h na dobę!
• Zwracaj baczną uwagę na informacje, które na pierwszy rzut oka nie pasują do Twojej firmy
• Śledź całą branżę i konkurencję
3. Kreatywność w PR
• Czy kreatywność jest wrodzona?
• Trzy typy myślenia (eksploracje, transformacje i kombinacje) a kreatywność
• Pięć razy I, czyli na czym polega kreatywność w PR
• Ćwiczenia na rozgrzewkę, czyli jak dbać o elastyczność, oryginalność i giętkość myślenia
• Kreatywność a kampania PR
4. Warsztat – tworzymy kampanię
• Kampania jako forma wielonarzędziowa
• Etapy kampanii
• Dlaczego PR-owiec chce osiągnąć jak najwięcej bez wydawania pieniędzy?
• Studia przypadków – nagrodzone kampanie, wspólna analiza, wnioski
• Tworzenie własnych kampanii na wskazany przez trenera temat
5. PR na co dzień, ale nie tylko
• Opowiedz swoją historię, czyli o tym, że PR na co dzień potrzebuje wizjonera
• PR w sytuacji kryzysowej – dlaczego nie należy chować głowy w piasek
• Studium przypadku – pięć cech informacji w sytuacji kryzysowej
• Symulacja – reagujemy w sytuacji kryzysowej (przygotowujemy się do działania w obliczu przykładowych kryzysów, które możemy przewidzieć)
6. PR strategiczny
• Przygotowanie: badanie opinii o firmie (ilościowe, jakościowe) oraz analiza sytuacji (słabe, mocne strony)
• Przygotowanie programu PR
• Ustalenie koncepcji - jaki wizerunek zamierzamy przekazać światu
• Wybór narzędzi
7. Współpraca z dziennikarzami
• Jak prawidłowo przygotować konferencję prasową?
• Jak budować sieć kontaktów?
• Tworzenie wizerunku eksperta
• Podsyłanie ciekawych tematów
8. Piszemy do mediów
• Cechy dobrej informacji, najczęściej popełniane błędy
• Ćwiczenie: piszemy notatkę prasową
• Ćwiczenie: test poprawności. Analiza i porady językowe
• Co poza notatką? (opracowanie prasowe, oświadczenie, informacja specjalistyczna, komunikat informacyjny, tekst sponsorowany)
9. Wystąpienia - jak się przygotować?
• Co jest ważne dla radia, co dla telewizji? - ubiór, dodatki, mowa ciała, ton głosu, tempo mówienia, modulacja, pauzy
• Jasne sprecyzowanie celu wystąpienia
• Zasada krótkich, zwartych wypowiedzi
• Rola porównań, metafor, przykładów
• Techniki perswazji: słowa zwrotnice i język korzyści
• Wybrane techniki odpowiedzi na trudne pytania
• Ćwiczenie: udzielamy wywiadu dziennikarzowi - nagranie wideo, wspólna analiza, wnioski
1. Wstęp
• Dlaczego PR to nie tylko pisanie notek do prasy?
• Jak robić szum? I czy to konieczne?
• Czym się różni PR od marketingu?
• PR zewnętrzny i wewnętrzny – dlaczego niezbędna jest spójność?
2. Nawyki dobrego PR-owca
• W kontaktach z dziennikarzami potrzebna jest wytrwałość
• Obserwuj nowe nurty - o ile możesz, 24 h na dobę!
• Zwracaj baczną uwagę na informacje, które na pierwszy rzut oka nie pasują do Twojej firmy
• Śledź całą branżę i konkurencję
3. Kreatywność w PR
• Czy kreatywność jest wrodzona?
• Trzy typy myś...
Rozwiń program